Sunday 22 April 2012

dugaan hidup

Sesugguhnya hidup kita ini penuh dgn dugaan dan cabaran.. namun setiap dugaan yang diberikan pasti ada hikmahnya... setiap orang tidak dapta lar daripada dugaan hidup yang Allah telah tentukan.. Namun., kadangkala dugaan hidup itu boleh merubah seseorang bergantung kepada cara bagaimana untuk seseorang itu mengendalikan dugaan yang telah diterimanya.. bagi diri saya dugaan yang tlah diterima telah membuat saya menjadi siapa saya sekarang... Ya Allah sekiranya dugaan yang telah kau berikan adalah untuk kebaikan saya maka saya terima dgn hati terbuka.. moga-moga saya dapat mengambil iktibar dari dugaan yang saya telah terima.. disebakan dugaan yang saya terima ini, saya tidak dapat mengekspresikan apa yg saya inginkan dengan tepat.. Jadi saya ingin meminta maaf sekiranya saya ada melukakan hati sesiapa sama ada dari segi perbuatan, percakapan atau apa-apa sahaja.. sebab sikap seseorang tdk boleh diubah dalam sekelip mata.. saya cuma manusia biasa yang sentiasa melakukan kesalahan...

sabda Rasulullah s.a.w:
Apabila Allah mencintai sesuatu kaum, maka Dia menguji mereka. Sesiapa yang reda, ia akan mendapat keredaan Allah dan sesiapa yang marah, ia akan mendapat kemurkaan Allah


Ya Allah bantulah hambamu yang lemah ini untuk menghadapi segala dugaan yag telah diberikan dengan baik..
sesungguhnya hanya padamu Ya Allah aku memohon pertolongan dan perlindungan


No comments:

Post a Comment